کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

بهترین مرکز ایمپلنت در کرج

ایمپلنت دندان یک روش درمانی است که در آن، یک پایه مصنوعی مانند ریشه و تاجی سرامیکی و بر اساس ساختمان دندان طبیعی در جای دندان اصلی قرار می‌گیرد. در این روش، ابتدا یک ایمپلنت (مهره) فلزی به عنوان جایگاه دندان جدید در بافت لثه و استخوان فک قرار می گیرد. سپس به این ایمپلنت، سازه‌ای که به نام ابتدای (آباتمنت) شناخته می‌شود، متصل می‌شود و بالاخره پروتز دندان جایگزین به شکل مصنوعی بر روی آن قرار می‌گیرد.

ایمپلنت دندان به عنوان یک جایگزین بسیار مناسب برای دندان‌های از دست رفته به دلیل صدمات، بیماری‌های دندانی، پیری و… در نظر گرفته می‌شود. از مزایای این روش می‌توان به طول عمر بیشتر نسبت به پروتزهای دیگر، بهبود کارکرد در خرد کردن و جویدن غذا، صحبت کردن و همچنین حفظ سایر بخش های دهان اشاره کرد.

ایمپلنت-دندان
ایمپلنت-دندان

از مهم ترین روش هایی که در حوزه درمان و ترمیم دندان های از دست رفته بکارگفته می شود روش ایمپلنت دندان است.

ایمپلنت دندان ها در دو دهه اخیر رشد و گسترش بسیاری یافته است و بسیاری از افراد زمانی که به بهترین روش برای جایگزینی دندان های اصلی خود فکر می کنند ایمپلنت اولین گزینه ای است که بدان فکر می کنند.

اما در این بین مهم ترین مساله ای که وجود دارد این است که کدام مرکز بهترین مرکز ایمپلنت است و می توانید از آنها کمک بگیرید.

از این رو پرتکرار ترین سوالاتی که در این زمینه پرسیده می شود این است که بهترین مرکز ایمپلنت کجاست؟ چه ویژگی هایی دارد؟

در ادامه نوشتاری که در پیش رو دارید برآنیم که به ویژگی های بهترین مرکز ایمپلنت بپردازیم.

آشنایی با این ویژگی ها این امکان را فراهم می کند که در هنگام گزینش مرکز ایمپلنت انتخاب منطقی و آگاهانه داشته باشید.

ایمپلنت دندان چیست؟

ایمپلنت دندان روشی مطمئن و ایمن برای جبران دندان های از دست رفته است . زمانی که ریشه دندان از بین می رود و یا کشیده می شود امکان ترمیم و یا بازسازی آن وجود ندارد و ترمیم آن تنها از راه انجام جراحی ایمپلنت امکان پذیر خواهد بود.ایمپلنت دندان پایه از دست رفته در استخوان فک را شبیه سازی می کند و بازسازی آن این امکان را به جراح می دهد که تاج مناسب برای آن را نصب کند. این روش بهترین و ماندگار ترین تکنیک برای کاشت دندان است که کاملا مشابه یک دندان طبیعی عمل می کند.

ایمپلنت، جایگزین ریشه دندان می شود، پایه محکمی را جهت فیکس و ثابت شدن دندان در جای خود ایجاد می کند و از لحاظ ظاهری، مشابه دندان طبیعی می باشد.

در صورتی که دندانی از دست برود، بنا به دلایل زیر باید نسبت جایگزین کردن دندان جدید اقدام شود:

  • تاثیری که بر روی گفتار و جویدن می گذارد
  • در صورتی که دندان جدید جایگزین نشود، احتمال حرکت کردن دندان های کناری نیز بیشتر خواهد بود و فشار بیشتری به دندان ها و مفصل فک وارد می آید
  • احتمال تحلیل رفتن استخوان بیشتر خواهد بود
  • تاثیراتی که بر روی زیبایی ظاهری می گذارد

مزایای ایمپلنت دندان

به برخی از مزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  1. ظاهری طبیعی: ایمپلنت دندان به راحتی در بافت لثه و استخوان فک متصل شده و بعد از پروتز، به شکلی طبیعی و هم‌سطح با دندان‌های طبیعی ظاهر می‌شود.
  2. کارایی بالا: ایمپلنت‌های دندان مانند دندان‌های طبیعی عمل می‌کنند و به راحتی قابل کنترل و تمیز شدن هستند.
  3. طول عمر بیشتر: با توجه به این که ایمپلنت‌های دندان از جنس فلزی هستند، عمر آن‌ها نسبت به پروتز دندان‌های دیگر طولانی‌تر است و می‌توانند تا چندین دهه دوام داشته باشند.
  4. حفظ سلامت دهان: ایمپلنت دندان دقیقاً مانند دندان‌های طبیعی، بافت لثه و استخوان فک را نگه می‌دارد و در این حالت به حفظ سلامت دهان کمک می‌کند.
  5. رویه‌های بینایی که با دندان‌های طبیعی مطابقت دارند: پروتزهای دندان‌های تقلیدی عمدتاً از مواد شفاف هستند که به مرور زمان تغییر رنگ می‌دهند، در صورتی که ایمپلنت‌های دندان بر روی رویه‌های بینایی مشابه با دندان‌های طبیعی قرار گرفته‌اند و از این نظر جذابیت دارند.

مهم است بدانید که مزایای ایمپلنت دندان بستگی به نیاز و شرایط هر بیمار دارد و برای داشتن اطلاعات دقیق‌تر در مورد این روش، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید.

دندانپزشکی پارسه 17

نحوه قرار گیری ایمپلنت

قرارگیری ایمپلنت به جراحی و ایجاد کانال در داخل استخوان فک نیاز دارد. در نهایت، ایمپلنت ها در جای صحیح فیکس می شوند و در تماس با استخوان هستند. معمولا دو تا شش ماه زمان می برد  تا ایمپلنت به استخوان جوش بخورد. قبل از اینکه شما جراحی ایمپلنت را انجام دهید آزمایشات و بررسی های لازم توسط بهترین جراح ایمپلنت انجام می شود که می تواند شامل بررسی وضعیت لثه و استحکام استخوان فک باشد. لثه ها باید در شرایط ایده آلی قرار بگیرند ویا اینکه در وضعیتی باشند که امکان کاشت دندان را ایجاد نمایند. اگر لثه ها دارای التهاب یا عفونت باشند نیاز است که ابتدا این بیماری درمان و بعد برای کاشت دندان اقدام نمود. ممکن است لثه ها دچار تحلیل شده باشند و در این صورت نیز باید جراحی پیوند لثه برای ایجاد استحکام و مقاومت در آن انجام شود . همچنین امکان از بین رفتن وتحلیل استخوان فک نیز وجود دارد، اگر این مورد آسیب دیده باشد نیاز است که استخوان فک بازسازی و ترمیم شود تا مقاومت کافی برای نگهداری پایه ایمپلنت را داشته باشد. این روش های درمانی به عنوان پیش زمینه عمل ایمپلنت دندان در نظر گرفته می شود.

توصیه می شود که در اولین فرصت بعد از آسیب های دندان نسبت به درمان آن اقدام نمایید. زمانی که دندانی را از دست می دهید هرچه سریع تر برای کاشت ایمپلنت اقدام نمایید،چرا که ممکن است لثه و استخوان فک در صورت عدم توجه و درمان دچار تحلیل و آسیب شود که روند کاشت دندان را نیز طولانی تر و با مشکلاتی همراه می سازد.

گزینه های ایمپلنت

برای کاشت دندان شما یک یا چند روش را در پیش دارید که با توجه به شرایط و وضعیتی که در آن قرار دارید تصمیم گیری مناسب در این باره گرفته خواهد شد. جراح ایمپلنت با در نظر گرفتن وضعیت دندان و فک به شما اعلام میدارد که به چند ایمپلنت و از چه نوعی از آن نیاز دارید.

ایمپلنت یک دندان

بلافاصله بعد از قرارگیری ایمپلنت و یا بعد از سپری شدن دوره نقاهت، اتصال دهنده ایمپلنت به ایمپلنت متصل می شود. تکیه گاهی که ایمپلنت را به روکش دندان متصل می کنند، همان قسمتی که بر روی دندان مشاهده می شود. زمانی که روکش بر روی دندان قرار می گیرد باید به گونه ای باشد که با دندان طبیعی قابل تشخیص نباشد.

ایمپلنت چند دندان

با تعویض یک دندان، اتصال دهنده بر روی چند ایمپلنت قرار می گیرد. بعد از سپری شدن دوره بهبودی، اتصال دهنده دائمی به خود ایمپلنت متصل خواهد شد. امکان اتصال به تاج دندان و یا ندان های مصنوعی که در آزمایشگاه ساخته می شوند نیز وجود دارد.

در مرحله آخر، پل دندان به اتصال دهنده ها پیچ و مهره می شود.

برای کاشت چند ایمپلنت در دندان اگر یک فک به طور کامل بدون دندان باشد معمولا بین 5 تا 6 پایه ایمپلنت نیاز است . برخی افراد تصور می کنند که برای هر دندان باید یک پایه استفاده شود اما در حقیقت می توان بین هر دو پایه یک یا دو دندان دیگر نیز قرار داد. به طوری که هر 2 پایه ایمپلنت بتواند 3 یا 4 دندان را ساپورت کند. در این صورت تعداد پایه هایی که نیاز است در استخوان فک قرار بگیرد به تعداد دندان ها نیست .

ایمپلنت متحرک

در صورتی که تمام دندان ها از دست رفته باشند، از دو تا شش ایمپلنت جهت محافظت از دندان های مصنوعی فک پایین استفاده می شود. این کار معمولا هزینه زیادی را دارد و در برخی موارد شاهد تحلیل رفتن دندان و لثه ها خواهیم بود.

دندان های طبیعی و ایمپلنت از لحاظ ظاهری مشابه هم هستند و عملکرد یکسانی هم دارند. یکی از مهم ترین تفاوت ها میان دندان طبیعی و ایمپلنت، نحوه اتصال آن ها به استخوان، واکنش آن ها به بیماری های دهان و دندان و میزان مقاومت و ترمیم آن هاست.

دندان ها توسط رشته ای به نام رباط پریئودنتال به استخوان متصل می شوند. این در حالی است که ایمپلنت ها مستقیما با استخوان جوش می خورند.

بافت های لثه نیز همراه با فیبرهای کلاژنی به ریشه دندان متصل می شوند. یا این حال، بافت لثه می تواند به سطح ایمپلنت دندان بچسبد.

دندان ها نسبت به پوسیدگی حساس هستند و معمولا نیاز به عصب کشی پیدا می کنند. در حالی که ایمپلنت ها مواد فلزی هستند که پوسیده نمی شوند و دیگر نیازی به عصب کشی نخواهد بود.

کلینیک دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

ایمپلنت برای چه افرادی مناسب می باشد؟

ایمپلنت دندان به طور کلی برای افرادی که یک یا چند دندان خود را از دست داده اند و امکان تاج گذاری آن وجود ندارد مناسب است. ممکن دندان شما بشکند و یا آسیبی که به آن وارد می شود تنها قسمت تاج دندان را درگیر نماید، اما ریشه آن سالم و مقاوم باقی بماند.در این صورت از روش های مناسب برای قرار دادن تاج جدید روی دندان استفاده می شود . اما اگر دندان ها از ریشه تخریب و هیچ پایه ای وجود نداشت باشد از روش ایمپلنت استفاده می شود. پایه ایمپلنت کمک می کند که تاج دندان بسیار محکم و مقاوم روی دندان ها باقی بمانند.

افرادی که به دلیل از دست دادن دندان دچار مشکلات گفتاری شده اند، گزینه مناسبی برای انجام ایمپلنت هستند. اما نکته مهم این است این دسته از بیماران باید از لحاظ بدنی در سلامت کامل باشند. ابتلا به برخی اختلالات از قبیل دیابت کنترل نشده، سرطان و یا بیماری های لثه بر میزان جوش خوردن ایمپلنت در داخل استخوان تاثیر می گذارد.

به همین خاطر، پزشک باید پیش از انجام ایمپلنت به بررسی شرایط جسمانی بیمار خود نیز بپردازد. مصرف هر گونه داروهای گیاهی و مکمل ها نیز باید به پزشک گزارش داده شود.

پیش از انجام ایمپلنت، تست های تصویربرداری مانند اشعه ایکس و یا اسکن سه بعدی این امکان را فراهم می کند که جای صحیح و دقیق قرارگیری ایمپلنت مشخص شود.

بهترین مرکز ایمپلنت در کرج
مرکز-تخصصی-ایمپلنت-در-کرج

معرفی بهترین مرکز ایمپلنت دندان در کرج

گروه دندانپزشکی پارسه از بهترین کلینیک های دندان پزشکی و بهترین مرکز ایمپلنت در سطح کرج به شمار می رود. در خصوص مهم ترین ویژگی های کلینیک پارسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مجهز به تجهیزات درمانی نوین و پیشرفته؛ خوش بختانه با رشد علم و تکنولوژی بسیاری از ابزار الات نوین در عرصه دندان پزشکی ورود پیدا کردند و می توانند بهترین امکانات درمانی را در اختیار پزشکان و مراجعین قرار دهند. از این رو لازم است در مرکز ایمپلنت از بهترین مواد و ابزار آلات کمک بگیرند. در واقع ابزارآلات و تجهیزات درمانی پیشرفته بسیاری از محدودیت های ابزارالات سنتی را پشت سر گذاشته و می توانند زمینه ساز خدمات درمانی پیشرفته و مدرن باشند.
  • برخورداری از کادر درمانی حرفه ای و متخصص؛ قطعا تمامی افرادی که در مرکز ایمپلنت فعالیت می کنند باید از تخصص بالایی برخوردار باشند تا بتوان به بهبود روند درمان امیدوار بود.
  • استخدام بهترین دندان پزشکان و ایمپلنتولوژیست ها؛ مهم ترین عاملی که می تواند در موفقیت نتیجه درمان و انجام ایمپلنت اثر گذار باشد دندان پزشکان و متخصصانی هستند که می توانند با بالاترین کیفیت و مهارت به انجام مراحل ایمپلنت بپردازند و بهترین نتیجه را رقم بزنند.
  • نظم در ارائه خدمات درمان و نوبت دهی؛ زمانی که به مراکز درمان مراجعه می کنید یکی از مراحل کار این است که نوبت دهی انجام می شود و به موقع باید به مراکز مراجعه کنید. این مراکز حتما باید در زمان مشخص شده اقدامات درمانی شما را انجام دهند و از تلف شدن وقت شما جلوگیری کنند.
  • رعایت بهداشت درمانی در تمام طول درمان و نیز محیطی پاکیزه؛ مهم ترین ویژگی بهترین مرکز ایمپلنت این است که در این مراکز حتما باید در فواصل زمانی کوتاه محیط و ابزار آلات درمانی ضدعفونی شوند تا آلودگی و بیماری منتقل نشود.

درمانگاه ها و مخصوصا دندان پزشکی ها محیطی هستند که احتمال انتقال بیماری در انها بسیار است از این رو حتما باید بهداشت انها رعایت شود تا احتما انتقال بیماری و الودگی کاهش پیدا کند.

  • انجام تعهدات درمانی به طور کامل؛ اخرین مساله ای که وجود دارد این است که پرسنل بهترین مرکز ایمپلنت باید به تمامی تعهدات حرفه ای و درمانی ای که به شما داشته اند به طور کامل عمل کنند و در صورت بروز مشکل غرامت آن را پرداخت کنند و در جهت رفع مشکل نهایت تلاش خود را داشته باشند.

ایمپلنت در کرج

بهترین مرکز ایمپلنت «در کرج» چه ویژگی هایی دارد؟

به طور کلی بهترین مرکز ایمپلنت کرج باید دارای ویژگی های زیر باشد :

ارائه نمونه کارهای واقعی

مشاهده نمونه کارهای متفاوت و متنوع از خدمات ایمپلنت به شما کمک می کند که نتایج حاصل از این جراحی را به خوبی مقایسه کنید و از میزان مهارت و روند کار کلینیک پارسه مطلع شوید. مشاهده نمونه کارها باعث می شود که شما با تکنیک ها و روند کاشت دندان آشنا شوید و میزان تغییراتی که در چهره افراد ایجاد می شود را مورد بررسی قرار دهید.

دقت داشته باشید که در فضای مجازی متاسفانه بسیاری از افراد از نرم افزارهای گرافیکی و انیمیشنی برای نمایش دادن نمونه کارها استفاده می کنند و یا اینکه تصاویر پزشک دیگر را در پیج خود قرار می دهند. این عارضه نشان می دهد که شما باید دقت و ملاحظه بسیاری روی نمونه کارهای یک جراح داشته باشید.

ارائه مشاوره حضوری

یک کلینیک معتبر و با تجربه که از جراحان متخصص کمک می گیرد. مشاوره ای صادقانه و دقیق با توجه به نیاز دندان هایتان ارائه می دهند. ممکن است برخی از دندان ها نیازی به کاشت ایمپلنت نداشته باشند و با درمان ریشه و تاج گذاری اصلاحات مورد نیاز انجام شود.دقت در انتخاب کلینیک معتبر و با تجربه به شما کمک می کند که مشاوره های دقیقی دریافت کنید که در وقت و هزینه تان صرفه جویی شود. با توجه به این مساله بهترین مرکز ایمپلنت باید به مسائلی مانند شرایط بیمار، هزینه های مورد نیاز و روش های درمانی صحیح درست و با دقت اقدام نمایند.

فعال بودن در فضای مجازی

امروزه پزشکان و کلینیک ها در شبکه های اجتماعی حضور دارند و بخش اعظمی از فعالیت ها و تبلیغات خود را در این فضا انجام می دهند. فعال بودن کلینیک در فضای مجازی از این جهت مفید است که شما می توانید با محیط ، مراجعین و پزشکان به راحتی آشنا شوید و شیوه ی کار را در برنامه های زنده ای که به اشتراک می گذارند ببینید.

حضور در شبکه های اجتماعی همچنین این امکان را به شما می دهد که بدون مراجعه به کلینیک بتوانید مشاوره های راه دور را دریافت کنید و از این طریق هزینه ی کاشت دندان و یا سایر اطلاعات را از ایشان جویا شوید.

رضایت مندی بالای مراجعین

یک کلینیک معتبر و با تجربه ، تمامی خدمات خود را به نحو احسن انجام می دهد و مراجعین رضایتمندی بالایی از انجام امور دندانپزشکی در آن دارند. رضایت مراجعه کنندگان از این جهت مهم است که شما نیز با مشاهده و یا صحبت کردن با آن ها می توانید انتخاب درست و دقیق تری داشته باشید.

تجهیز بودن به امکانات و تکنولوژی های روز دنیا

مجهز بودن به تمامی ابزارها و تکنیک های روز ارائه شده از مواردی است که باید در کلینیک کاشت دندان به آن توجه ویژه داشت. این مساله به قدری مهم است که می تواند نقش به سزایی در تعداد مراجعه کنندگان و میزان رضایتمندی آن ها از انجام ایمپلنت دندان باشد. هرچه امکانات کلینیک پیشرفته تر و به روز تر باشد انجام خدمات به بیماران و مراجعین سریع تر و با کیفیت تر خواهد بود.

دندانپزشکی پارسه 6

صحبت پایانی…

در پایان مهم ترین نکته ای که باید یادآور شویم این است که برای بهبود روند درمان حتما در هنگام گزینش پزشک و مرکز درمانی نهایت دقت را داشته باشید تا از بروز هرگونه مشکل، هرچند کوچک و جزیی، جلوگیری کنید.

قطعا تخصص پزشک مربوطه و مرکزی که در آن به درمان می پردازید بخش مهمی از موفقیت درمانی را تضمین می کند؛ از این رو نباید در این پروسه غفلت داشته باشید.

کلینیک دندان پزشکی پارسه بهترین انتخاب برای انجام ایمپلنت و سایر خدمات زیبایی و درمانی دندان زیر نظرمتخصصین و فوق تخصص های پزشکی و دندان پزشکی می باشد.

گروه دندان پزشکی پارسه

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۱۴ دقیقه
Call Now Button