کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

ترمیم دندان شکسته

ترمیم دندان شکسته

دندان های تان را از آسیب ها مصون بدارید، به طوری که با هر اقدامی سلامتی این دُر گران بار را به خطر نیاندازید،

اگرچه مینا که دندان های شما را پوشانده است سخت ترین و معدنی ترین بافت بدن است، اما این قدرت باز هم محدودیت هایی دارد و ممکن است آسیب ببیند، افتادن، ضربه خوردن به صورت یا گاز گرفتن چیزی سخت و محکم به خصوص اگر دندان های تان از قبل پوسیدگی داشته باشد می تواند باعث تراشیده شدن یا شکسته شدن شود؛ اگر متوجه خرد شدن دندان های تان شدید اصلاٌ وحشت نکنید و اصلا جای نگرانی نیست دندان پزشکان می توانند با روش های جدید این مشکل را به خوبی رفع کنند.

دندان شکسته می تواند باعث شود از درون و بیرون از شما سلب لذت شود. اگر دندانی آسیب دیده باشد از درون تان درد می کشید و ظاهری نا خوشایند را رقم می زند. در ضمن وجود این روش ها باید در هر حالتی اقدامات خود مراقبتی را در پیش بگیرید و در صورت لزوم برای ترمیم و بازسازی به دندانپزشک رجوع کنید.

عکس روکش دندانشکسته شدن دیواره دندان

هر اتفاق ساده ای می تواند سلامتی دندان های تان را به خطر بیاندازد و باعث شود ظاهر زیبای دندان های تان به هم بریزد و یا با درد مواجه شوید. اتفاقاتی مانند تصادف کردن، ضربه خوردن، افتادن از جایی، پرتاب شدن، سقوط کردن و … همه و همه می تواند از عوامل شکستگی دندان ها محسوب شود یا به نوعی نقصی در دندان تان شود.

البته در اثر عدم رعایت نکاتی بهداشتی و رسیدگی به دندان ها، دچار پوسیدگی و ایجاد حفره در دندان ها می شوید که همین امر سبب می شود که دندان هایتان شکسته شود.

ترمیم دندان های شکسته

با روش های بسیاری می توان به درمان و ترمیم دندان های شکسته شده پرداخت در ادامه به برخی از روش های پر کاربردی که بسیاری از دندان پزشکان حاذق از آن روش ها استفاده می کنند  به طور مختصر توضیح خواهیم داد.

  • پر کردن دندان شکسته شده با باندینگ: اگر قطعه ی کوچکی از قسمت جلوی دندان تان شکسته شده باشد و هنگام لبخند زدن پیدا شود شما به خوبی می توانید از این روش بهره مند شوید، در این روش از یک رزین کامپوزیت به رنگ دندان تان استفاده می شود.در باندینگ کردن دندان ها نیازی به بی حسی موضعی یا بیهوشی ندارد و بیمار می تواند با کمی صبوری مانند قبل دندان های زیبای خود را داشته باشد، به صورتی که ابتدا دندانپزشک سطح دندان ها را با مایع یا ژله ای چسبناک سفت و محکم می کند، سپس مواد رزینی را به آن قسمتی که حذف شده می چسابند و بعد با ابزاری خاص دندان را به شکل طبیعی خود در می آورد و از  یک دستگاه با نور ماورابنفش برای سفت کردن مواد بر روی دندان ها استفاده می کند.
  • روکش یکی دیگر از پرکننده های دندان شکسته: دندانپزشک با استفاده از روکش های چینی می تواند بهترین نتیجه را از دندان های شکسته شده بگیرد و آن ها را به خوبی بازسازی کند. در این روش دندان پزشک با استفاده از ابزاری برخی از ساختار های روی دندان ها را بر می دارد تا با روکش زیبایی، دندان بزرگ تر به نظر نرسد، در این روش شانس انتخاب اندازه و شکل دندان های تان را خواهید داشت، برخی از روکش ها را می توانند به طور موقت بر روی دندان ها قرار دهند تا اگر به خوبی جواب داد، روکش موقت را خارج کنند و سپس روکش های چینی دائمی به قسمت جلو دندان متصل می شود تا ظاهر دندان ها را تغییر دهد، این روکش ها تا مدت 30 سال می تواند دوام داشته باشد بنابراین نگران از بین رفتن یا تعویض آن ها نباشید.

 

تاج یکی از رایج ترین روش های ترمیم کننده دندان شکسته

 اگر با بد اقبالی رو به رو شده اید و دندان های تان آسیب دیده اند می توانید از تاج گذاری برای پوشش دندان های تان استفاده کنید. تاج کلاهی است که دندان را پوشانده و ظاهرآن ها حفظ می کند و به عنوان یک پوشش برای دندان شما عمل می کند، وقتی دندان پزشک تاج را بر روی دندان های تان قرار می دهد این باعث می شود دندان های تان به راحتی از بین نروند و همینطور بدون تاج دندان آسیب دیده قادر به تحمل فشار یا جویدن نیست. تاج ها از پرسلن ها درست شده اند که کاملاٌ طبیعی و به رنگ دندان است تا دندان های تان ظاهری زیبا و یکنواختی داشته باشد. دندان پزشک تاج را بدین صورت که برخی از بافت های دندان را می تراشد تا جایی برای تاج آماده نماید سپس تاج مطابق دندان آماده شده را  به دندان می چسباند.

دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

هزینه ترمیم دندان شکسته شده

قیمت هر کدام از روش های بازسازی دندان ها متغیر بوده و به عوامل بسیاری وابسته است که در ادامه برخی از آن ها را ذکر می کنیم تا راحت تر بتوانید میزان هزینه هایی که برای ترمیم دندان شکسته تان متقبل می شوید را پیش بینی کنید.

عواملی از قبیل میزان مواد مورد استفاده در دندان های تان، موقعیت کلینیک یا مطب دندان پزشکی موردنظر، کمیت، کیفیت تجهیزات موجود در کلینیک دندان پزشکی، تخصص، تبحر و شهرت دندان پزشک مذکور در برآورد هرینه های ترمیم دندان شکسته شده موثر می باشند.

نتیجه گیری

برای حفظ زیبایی و ترمیم دندان تان تعلل نکنید و هر چه سریع تر به کلینیک دندان پزشکی معتبر که متشکل از تیمی مجرب است مراجعه کنید تا با کمک آن ها لبخندی زیبا و بی نقص را  تجربه کنید.

در آخر این که اگر برای ترمیم دندان های تان هر کدام از روش های مذکور را به کار بردید حتماٌ برای مراقبت های قبل و بعد از آن با دندان پزشکان مشورت کنید و دستورات لازمه در این خصوص را دریافت کنید تا موجب خرابی یا آسیب دیدگی مجدد دندان های تان نشود.​

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
Call Now Button