کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد

ایمپلنت دندان چند جلسه طول می کشد؟ فاصله بین جلسات چگونه است؟ این سوالات پرتکرار همیشه توسط افرادی که قصد جایگزینی دندان های آسیب دیده یا از دست رفته خود را با این تکنیک دارند، پرسیده می شود.

در همین راستا قصد داریم در این مقاله تعداد جلسات مورد نیاز برای تکمیل شدن ایمپلنت دندان و عوامل موثر بر آن را بررسی کنیم…

ایمپلنت دندان
ایمپلنت دندان

تعداد جلسات مورد نیاز برای کاشت ایمپلنت دندان

این روزها جراحی های زیبایی و اقدامات درمانی و زیبایی در نواحی دهان و دندان از پر طرفدارترین اقداماتی است که آمار زیادی را در این زمینه به خود اختصاص داده است.

یکی از  انواع خدمات ترمیمی و زیبایی دهان و دندانی ایمپلنت دندان است که در چند ساله اخیر از سوی بسیاری از افراد انجام شده است و نتایج مثبتی را برای افراد پدید آورده است. با توجه به اینکه کل فرآیند ایپلنت دندان در طی مراحل متعدد انجام می وشد، لازم است بیماران در فاصله های زمانی تعیین شده از سوی جراح دندانپزشک، در تعداد جلسات لازم مراجعه کنند.

جلسه اول به مشاوره اولیه و بررسی های ضروری قبل از آغاز مراحل اصلی اختصاص دارد. در این مرحله، پزشک متخصص دندان‌پزشکی به بررسی وضعیت دهان و دندان های فرد پرداخته و نقشه‌ی درمانی را تعیین می‌کند. همچنین در این جلسه آزمایشات لازم توسط پزشک تجویز خواهد شد.

انجام این پیش نیاز ها و آماده شدن نتیجه آزمایشا ها ممکن است یک تا دو جلسه طول بکشد.

پس از آن مرحله قرار گیری ایمپلنت ها در فک است. بعد از جای گذاری، استخوان به طور طبیعی با ایمپلنت ادغام می‌شود که معمولاً چند ماه طول می‌کشد. سپس در جلسه تعیین شده توسط پزشک، روکش ها روی ایمپلنت قرار داده می شوند.

عوامل تاثیر گذار در تعیین تعداد جلسات ایمپلنت

بطور کلی شرایط هر بیمار براساس وضعیت فعلی او و نیازی که دارد، با سایر بیماران متفاوت است. با اینحال چند عامل مهم و رایج در تعداد جلسات مورد نیاز ایمپلنت دندان، اثر گذار هستند.

  1. وضعیت سلامت دهانی: اگر بیمار دچار بیماری‌های دهانی مانند التهاب لثه یا تعفّن باشد، تعداد جلسات ممکن است افزایش یابد.
  2. چگالی استخوان: برای برخی افراد، استخوان فک یا فکین ممکن است به اندازه کافی چگال نباشد که احتیاج به روش‌های تقویت استخوان داشته باشد.
  3. پیچیدگی مورد: در برخی موارد، مثلاً اگر ایمپلنت‌ها نیاز به پیوندهای اضافی یا جراحی‌های جانبی دیگر داشته باشند، تعداد جلسات افزایش می‌یابد.

ایمپلنت دندان در چند جلسه قابل انجام است؟

ایمپلنت دندان نسبتا در مقایسه با دیگر روش های ترمیمی و زیبایی دندان ها مدت زمان بیشتر و تعداد جلسات بیشتری را می طلبد. تقریبا از جلسه ای که اقدامات اولیه و زمانی که ایمپلنت ها کاشته می شود تا زمانی که دندان ها بر روی آن قرار گیرد تقریبا هفت الی هشت جلسه به طول می انجامد.

البته دیگر نکته ای که در این زمینه می توان ذکر کرد این است که فواصل بین جلسات نیز تقریبا طولانی است و بسته به اینکه دقیقا چه اقدامی قرار است انجام شود فاصله دو جلسه متفاوت خواهد بود.

*در هر جلسه پزشک نوبت بعدی معاینه را مشخص می سازد و تمامی اقدامات لازم و مراقبت هایی که بیمار باید در مدت تعیین شده انجام دهد را به وی اعلام می کند. این مراقبت ها کمک می کند که کمترین احتمال خطر برای بیماران وجود داشته باشد.

*تعداد جلسات برای هر بیمار با دیگری ممکن است یک یا دو جلسه فرق داشته باشد که این به شرایط فردی وشخصی افراد باز می گردد.

فاصله بین جلسات ایمپلنت چقدر است؟

فاصله بین جلسات ایمپلنت دندان معمولاً بسته به وضعیت خاص هر فرد و توصیه‌های پزشک متخصص، متغیر است. اما به طور عمومی، این فاصله ممکن است با در نظر گرفتن بهبودی و ادغام موفقیت‌آمیز ایمپلنت با استخوان دندان بین چند هفته تا چند ماه متفاوت باشد.

 نتیجه گیری

 در انتها این نکته را به عزیزان و همراهان مان یادآور می شویم که حتما در انتخاب پزشک معالج خود نهایت دقت و وسواس را داشته باشند زیرا که تمامی اقداماتی که در ناحیه دهان و دندان ها انجام می شود بسیار حساس بوده و تجربه و مهارت پزشک است که می تواند تا حد زیادی در موفقیت های درمانی نقش به سزایی را ایفا کند. بنابراین لازم است به بهترین کلینیک ایمپلنت و دندانپزشکی مراجعه کنید.

امیدواریم که مطالبی که در این مقاله آورده شده است بتواند روشنگر راه درمانی و تصمیم تان در خصوص ترمیم دندان هایتان باشد زیرا که دندان ها در زیبایی فرد نقشی غیر قابل انکار دارد.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button