کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

دندانپزشکی اطفال در کرج

دندانپزشکی اطفال در کرج

چه زمانی کودک شما برای اولین بار باید به دندانپزشک مراجعه کند؟ این اتفاق ممکن است زودتر از تصور شما رخ دهد. اغلب کودکان دندانپزشک خانوادگی خود را تا سن 2 سالگی نمی بینند.

نظرسنجی اولیه نشان می دهد که برای کسانی که کودکان آنها دندان پزشک را دیده اند – و 34٪ آن ها را نداشتند – سن متوسط ​​در بازدید اولیه 1.6 سال بود که سازمان آمریکایی دندانپزشکی کودکان توصیه می کند هنگامی که یک کودک به سن یک سالگی می رسد  یا در عرض شش ماه پس از درآوردن اولین دندان باید به دندانپزشکی مراجعه کند. دندان های اولیه در کودکان معمولا در حدود 6 ماهگی رشد می کنند.

دندانپزشکی-اطفال
دندانپزشکی-اطفال

اهمیت دندان های اولیه

در میان کودکانی که هرگز دندانپزشک را ملاقات نکرده اند و یا در 12 ماه گذشته دیده اند عمده ترین دلیل ذکر شده (62%) این بود که کودک خیلی کم سن و سال است یا هنوز دندان به تعداد کافی ندارد. حدود 12 درصد هم تحت پوشش بیمه نبودن را عنوان کرده اند.

مطابق سازمان آمریکایی دندانپزشکی کودکان، نگه داشتن دندان های اولیه تا زمان افتادن آنها به طور طبیعی اهمیت دارد. دندان های اولیه به دلایل بسیاری اهمیت دارند از جمله:

  • به کودکان کمک می کند تا تغذیه مناسبی را به طور منظم دریافت کنند.
  • به خوبی در گفتگو مشارکت کنند.
  • به حفظ فضای کافی برای دندان های دائمی کمک می کند.
  • لبخندی سالم و زیبا به کودکان هدیه می دهد تا آنها احساس خوبی نسبت به ظاهرشان داشته باشند.

بسیاری از افراد متوجه نمی شوند که دندان های شیری کودکان آنها چگونه بر روی سلامت دهان و دندان آنها در طولانی مدت تاثیر می گذارد به همین دلیل نیاز مداوم برای آموزش بیشتر شیوه هایی مانند تکنیک های مناسب برای مسواک زدن و استفاده از نخ دندان، برای حفظ سلامت دهان و دندان مؤثر می باشد. اولین دیدار با دندانپزشک فرصت خوبی برای والدین است تا بتوانند بهترین راه مراقبت از دندان های فرزندان خود را آموزش ببینند.

کلینیک دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

مراجعه به دندانپزشک اطفال

اگر کودکتان را اولین بار زمانی به دندانپزشکی ببرید که اولین دندانش در حال رشد است، احتمالا چون خیلی کم سن است عصبانی و ناراحت می شود. اما در صورتی که صبر کنید تا کودک شما بزرگتر شود (به عنوان مثال 2 سال یا بزرگتر) ممکن است در اولین ملاقاتش با دندانپزشک اضطراب زیادی داشته باشد.

بهترین روش آماده کردن فرزندتان برای مراجعه به دندانپزشک چیست؟

  • آگاهی قبلی از دندانپزشکی را به کودکتان بدهید. کودکتان را با خود به دندانپزشکی ببرید تا دکتر دندان های شما را معاینه کند.
  • درباره این موضوع بیشتر بدانید. بسیاری از کتاب ها و منابع آنلاین به منظور آموزش بیشتر کودکان درباره سلامت دندان ها و دندانپزشکی وجود داردر که می توانید از آنها استفاده کنید.
  • با کودکتان بازی کنید. نقش دندانپزشک و بیمار را با کودکتان بازی کنید. با استفاده از یک آینه یا انگشتان دندان های یکدیگر را بشمارید تا احساس معاینه دندان ها توسط دندانپزشک برای او تداعی شود.
  • زمان همه چیز است. زمانی را صرف برنامه ریزی کنید تا ملاقات با دندانپزشک با عجله صورت نگیرد و اطمینان حاصل کنید که فرزندتان قبل از رفتن به دندانپزشکی به خوبی استراحت کند تا احساس آرامش و راحتی کند.

علل مراجعه کودکان به دندانپزشکی اطفال چیست؟

کودکان به علل متفاوتی نیاز دارند به دندانپزشکی مراجعه کنند که برخی از آنها عبارتند از:

  • درمان پوسیدگی دندان: پوسیدگی دندان تخریب یا از بین رفتن مینای دندان است. مینا در واقع سطح خارجی و سخت دندان می باشد. پوسیدگی دندان می تواند سبب ایجاد حفره یا سوراخ در دندان شود. پوسیدگی دندان توسط باکتری ها و دیگر مواد ایجاد می شود. این اتفاق معمولا زمانی رخ می دهد که غذاهای حاوی کربوهیدرات (قند و نشاسته) روی دندان ها باقی می مانند. در اغلب موارد، درمان نیاز به از بین بردن بخشی از دندان فاسد شده و جایگزینی آن با مواد پرکننده دارد. پرکننده ها موادی هستند که در دندان ها قرار می گیرند تا آسیب های ناشی از پوسیدگی دندان را برطرف کنند.
  • فلورایدتراپی: پیشگیری از پوسیدگی دندان در کودکان و نوجوانان به عنوان یک اولویت برای خدمات دندانپزشکی محسوب می شود و در مقایسه با درمان آن مقرون به صرفه تر می باشد. استفاده از فلوراید، مواد معدنی که مانع پوسیدگی دندان می شود، بسیار رایج می باسد. در حال حاضر فلوراید در برخی از خمیردندان ها و سایر محصولات در سراسر جهان وجود دارد. به عنوان یک اقدام پیشگیرانه اضافی، روش های دیگری هم برای اعمال فلوراید به طور مستقیم به دندان ها، از قبیل ژل وجود دارد. ژل فلوراید معمولا توسط یک دندانپزشکی حرفه ای گذاشته می شود و یا خود کودک تحت نظارت (بسته به سن کودک) آن را از یک بار در سال تا چندین بار در سال استفاده می کند. این ژل معمولا روی یک قالب ریخته می شود سپس کودک یا فرد بزرگتر باید آن را حدود 4 دقیقه در دهان نگه داشته و گاز بزند.
  • ارتودنسی: هدف از درمان ارتودنسی اصلاح موقعیت فک و دندان های کودک می باشد. هنگامی که فک و دندان به درستی عمل کنند می توانند سبب افزایش سلامت دهان و سلامت عمومی شوند. علاوه بر آن درمان ارتودنسی در کودکان، لبخندی زیبا و دلنشین برای آنها به ارمغان می آورد. درمان ارتودنسی به کودک شما کمک می کند تا به راحتی گاز بگیرد و بجود. همچنین در صحبت کردن به طور واضح به او کمک می کند.
  • درمان ریشه در کودکان: درمان کانال ریشه معمولا برای بزرگسالان توصیه می شود تا از آسیب رسیدن به دندان ها جلوگیری شود. این روش موثر و امن برای مبارزه با انواع مختلف دندان درد است. اما اگر یک کودک دچار مشکلات دندانپزشکی باشد، ممکن است درمان ریشه یا عصب کشی برای او لازم باشد.
  • فیشورسیلانت تراپی کودکان: دندان ها دارای شیارهای کوچک و بزرگی هستند که به خرد شدن مواد غذایی کمک می کنند. برخی از این شیارها دارای عمق زیادی هستند که می تواند برای دندان ها مضر باشد. برای پوشاندن این شیارها روش فیشورسیلانت تراپی پیشنهاد می شود که می تواند مانع از پوسیدگی دندان ها شود.

شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره سایر خدمات دندانپزشکی پارسه در کرج با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۶ دقیقه
Call Now Button