کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

راه های سفید کردن دندان چیست؟

راه های سفید کردن دندان چیست؟

داشتن دندان هایی سالم و زیبا اهمیت دارد به همین علت افراد زیادی برای سفید کردن دندان های خود به دندانپزشک زیبایی مراجعه می کنند. از طریق راه های مختلف می توان دندان ها را سفید کرد که در این مقاله با آن ها آشنا می شویم. برخی افراد با آن که هر روز مسواک می زنند ولی به علت داشتن عادت هایی مانند نوشیدن قهوه، چای یا سیگار کشیدن ، دندان هایی زرد و لکه دار دارند. رنگ زرد یا مایل به قهوه ای دندان ها نشان دهنده مشکلاتی مانند لثه های ناسالم، رعایت نکردن بهداشت دهان و دندان و نازک شدن مینای دندان است. البته سفید کردن دندان ها به حفاظت از دندان ها در برابر پوسیدگی و بیماری هایی مانند التهاب لثه کمک نمی کند ولی همه افراد دوست دارند دندان هایی زیبا و سفید داشته باشند. دندان های سفید الزاما معادل دندان های سالم نیست، برای سفید کردن دندان ها می توانید از برخی روش های استفاده کنید.

سفید-کردن-دندان-ها
سفید-کردن-دندان-ها

سفید کردن دندان از طریق لمینیت

یکی از راه های سفید کردن دندان استفاده از لمینت است. لمینیت لایه ای مواد به رنگ دندان یا ماده سفید رنگی می باشد که برای اصلاح شکل، رنگ ، طول دندان، از بین بردن فاصله بین دندان ها و درمان دندان های شکسته بر روی دندان گذاشته می شود. این روش به دلیل تراش کم و ایجاد زیبایی ونیرها اولین روش درمانی برای دندان های قدامی است.

کلینیک دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

سفید کردن دندان از طریق بلچینگ

برای سفید کردن دندان می توانید از روش بلیچینگ استفاده کنید که یک ماده سفید کننده موثربوده که برای دندان ها مخرب نیست. سفید کردن دندان از طریق بلچینگ دارای دو روش است: روش اول بیمار می تواند در خانه پس از قالب گیری توسط دندانپزشک و آموزش نحوه استفاده از آن، ماده موثر را داخل قالب بگذارد و روی دندان ها به مدت معینی قرار بدهد. این عمل بین یک تا چهار هفته طول می کشد و موجب سفیدتر شدن دندان ها می شود. روش دوم: در مطب، داندانپزشک از طریق انواع دستگاه های تاباننده نور برروی ماده موثر سفید کننده که دارای گیرنده های نوری هستند، عمل سفیدی دندان را انجام می دهد. سفید کردن دندان ها در مطب بدون استفاده از دستگاه های لیزر هم انجام می شود که ماده موثر سفید کننده بعد از آماده شدن، روی دندان های متقاضی قرار می گیرد و بعد از گذشت کمتر از یک ساعت موجب سفید شدن دندان ها می گردد.

سفید کردن دندان ها چه معایب و مزیت هایی دارد؟

مهم ترین مزیت سفید کردن دندان به روش های مختلف ارتقای زیبایی و افزایش اعتماد به نفس افراد در روابط اجتماعی است. از معایب سفید کردن دندان این است که ماندگار نبوده و پس از مدتی رنگ آن به حالت اول باز می گردد. همچنین موجب بروز تحریک های عصب دندان و ایجاد حساسیت در دندان می شود. در عادت غذایی خود باید مراقب مصرف غذاهای رنگی مانند قهوه، چای، نوشابه و رعایت بهداشت دهان و دندان خود باشید تا نتیجه درمان سفید کردن دندان ماندگارتر باشد.

سایر خدمات کلینیک دندانپزشکی پارسه:

دندانپزشکی اطفال در کرج

ارتودنسی دندان

ایمپلنت دندان

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button