کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

روکش زیبایی دندان در کرج

روکش دندان یکی از روش های زیبایی دندان است که در برخی از موارد به صورت لزوم مورد استفاده قرار می گیرد، معمولا بعد از عصب کشی و ترمیم ریشه دندان نیاز است که از روکش های دندان برای ایجاد استحکام بیشتر از روکش ها کمک گرفت. روکش که یک روش درمانی در دندانپزشکی است می تواند جنبه های زیبایی را نیز در بر داشته باشد و امروزه بسیار پرطرفدار و رایج شده است که برای ایجاد طرح لبخند و زیبایی دندان که سفیدی و درخشندگی آن است از روکش استفاده شود. روکش دندان در حقیقت جایگزین خوبی برای تاج دندان است و به راحتی می توان با استفاده از آن دندان های پوسیده و آسیب دیده را ترمیم و بازسازی نمود. تاج دندان به بخش سفید رنگ دندان که بیرون از لثه قراردارد گفته می شود زمانی که این بخش از دندان دچار آسیب های ترک خوردگی، بد رنگی و .. شود به کمک روکش های دندان می توان مشکلات و عارضه های ظاهری آن را پوشش داد.

روکش دندان در واقع تاج یا کلاهکی سفید رنگ دقیقا همانند دندان اصلی است که بصورت کامل بر روی دندان اصلی چسبانده می شود و کاربردهای زیبایی و ترمیمی دارد. از روکش دندان با نام پروتز ثابت نیز یاد می شود و روکش دندان جنس های مختلفی دارد که پس از قالبگیری توسط پزشک متخصص به لابراتوار تحویل داده می شود و لابراتوار دندانسازی طبق قالب، روکش دندان را با ظرافت می سازد.

روکش زیبایی دندان به چه دلایلی مورد استفاده قرار می گیرد؟

مراحل قرار دادن روکش دندان شامل چه مواردی است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا درباره مراحل انجام روکش زیبایی دندان و انواع آن مطالبی را ارائه نماییم.

دلایل قرار دادن روکش دندان

دندانپزشک شما ممکن است توصیه کند که روکش زیبایی دندان را تحت یکی از دلایل مختلف قرار دهید: یک دندان بسیار ضعیف دارید که باید محافظت شود یا نیاز به یک بریج دندانی دارید. شما یک دندان دارید که بسیار تغییر رنگ داده است یا می خواهید یک روکش دندان را به دلایل زیبایی قرار دهید.

روکش دندان  معمولا مقاومت دندان های آسیب دیده را بیشتر کرده و عمر آن را افزایش می دهد ، این روش درمانی بیشتر برای دندان هایی مورد استفاده قرار می گیرد که امکان ترمیم و بازسازی آن بسیار دشوار و یا ناممکن است . در این صورت دندانپزشک با ترمیم ریشه دندان و نصب روکش روی آن کمک می کند که بدون نیاز به ایمپلنت یک دندان سالم داشته باشید که بتوانید به کمک آن غذاهای مختلف را مصرف کنید و از نظر زیبایی هم دندانی مرتب و زیبا داشته باشید. در برخی از موارد که دندانی پوسیدگی بیش از اندازه ای داشته باشد نمی توان دندان را پر کرد چرا که دیواره ای وجود ندارد تا مواد پر کننده در آن قرار بگیرد، این مواد در هر صورت بعد از مدتی دچار ریزش شده و مجدد مواد از روی دندان تخلیه می شود، در مواردی که هیچ تکیه گاه و یا دیواره ای برای پر کردن دندان وجود نداشته باشد نیاز به روکش دندان خواهد بود. اگر دندانی دچار عفونت ریشه شده باشد باید تحت درمان ریشه قرار گیرد و معمولا بعد از درمان ریشه برای دندان هایی که دارای عفونت زیاد بوده اند از روکش ها استفاده می شود.

روکش-دندان
روکش-دندان

انواع روکش های زیبایی دندان

انواع مختلفی از روکش های زیبایی دندان وجود دارد که می توان از آن استفاده کرد، از جمله سرامیک، پرسلن، رزین و استیل ضد زنگ (روکش های زیبایی معمولا از پرسلن یا سرامیک ساخته شده اند). از آنجایی که طبق گزارش انجمن دندانپزشکی آمریکا، برای هر نوع روکش دندان جوانب مثبت و منفی وجود دارد، باید از دندانپزشک خود درخواست کنید که بهترین روکش متناسب با دندان هایتان را برایتان آماده کند.

یکی از روکش هایی که روی دندان ها قرار می گیرد کامپوزیت ها هستند ، هرچند که این روش به عنوان لمینت دندان شناخته می شود اما در مجموع از خانواده روکش های دندانی است که به خوبی می تواند آثار بد رنگی و بی نظمی دندان ها را تحت پوشش قرار دهد. کامپوزیت ها نیازی به تراش دندان و یا قالب گیری ندارند و اگر توسط بهترین دندانپزشکی انجام شود به راحتی به کمک آن در طول تنها یک جلسه می توان مشکلات دندان را برطرف نمود .

هزینه کامپوزیت

مراحل انجام روکش زیبایی دندان

روش قرار دادن یک روکش دندان به طور معمول به دو جلسه درمانی نیاز دارد. در اولین قرار ملاقات، دندانپزشک دندان های شما را بررسی خواهد کرد تا اطمینان حاصل کند که می تواند از روکش دندان پشتیبانی کند و سپس شروع به پر کردن آن می کند تا برای قرار دادن روکش زیبایی دندان آماده شود. همچنین در صورتی که دندان های شما به شدت آسیب دیده یا شکسته شده باشد، دندانپزشک شما ممکن است نیاز به پر کردن آن داشته باشد تا دندانتان به اندازه کافی بزرگ شود و روکش زیبایی دندان به طور صحیح بتواند بر روی آن قرار گیرد.

کلینیک دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

پس از اینکه دندان به شکل صحیح پر شد، دندانپزشک شما یک قالب تهیه می کند تا اینکه روکش ساخته شود و بر روی دندان های شما قرار گیرد.

هنگامی که روکش زیبایی دندان آماده شد، شما دومین جلسه خود را خواهید داشت. در این جلسه، دندانپزشک روکش جدید دندان را با چسب مخصوص به دندان شما متصل می کند.

هنگامی که فرآیند روکش دندان تکمیل شده ممکن است بعضی موقع وجود آن را احساس کنید که کاملا طبیعی است. ولی پس از مدتی عملکرد آن به صورت طبیعی و همانند سایر دندان های طبیعی شما خواهد شد. در صورتی که بعد از قرار دادن روکش زیبایی سوالی داشتید می توانید آن را با دندانپزشک خود مطرح کنید.

روکش دندان چگونه کار می کند؟

یک روکش دندان برای پوشش کامل یک دندان کامل همانند یک کلاه بر روی آن استفاده می شود. علاوه بر تقویت دندان آسیب دیده، روکش برای بهبود ظاهر و تراز دندان ها هم مورد استفاده قرار می گیردهمچنین یک روکش زیبایی دندان را می توان در بالای یک ایمپلنت گذاشت تا شکل و ساختار دندان را برای عملکرد آن فراهم کند. روکش های چینی یا سرامیکی می توانند به رنگ دندان های طبیعی شما بر روی آنها قرار بگیرند. مواد دیگر شامل طلا و فلزات، آکریلیک و سرامیک می باشند. این آلیاژها عموما محکم تر از پرسلن هستند و ممکن است برای دندانهای عقب توصیه شوند. روکش چینی که به یک پوسته فلزی متصل است، اغلب به دلیل محکم بودن و جذابیت استفاده می شود.

دندانپزشک شما ممکن است در شرایط زیر روکش زیبایی دندان را به شما توصیه کند:

روکش های دندان مقاومت دندان را دوچندان کرده و مانع از آسیب های احتمالی به آن می شود. روکش در واقع محافظی است که عمر دندان ها را زیاد تر کرده و کمک می کند تا دندان ترمیم شده تا سالیان بیشتری بدون آسیب باقی بماند. اگر دندانی را عصب کشی کنید و بعد از پرکردن از روکش های دندانی برای ایجاد مقاومت آن کمک بگیرید.علاوه بر زیبایی ظاهری که در بر دارد کمک می کند که مدت زمان بیشتری از دندان استفاده کنید. چرا که شما بعد از آن نیاز به جویدن انواع غذاها دارید.

1-  جایگزین پر شدن دندان به مقدار زیاد شود زمانی که تنها مقدار کمی از دندان باقی مانده است

2-  از یک دندان ضعیف در مقابل شکستن حفاظت کند.

3-  یک دندان شکسته را ترمیم می کند.

4-  یک بریج متصل می کند.

5-   ایمپلنت دندان را می پوشاند.

6-  یک دندان ضعیف یا دچار تغییر رنگ شده را پوشش می دهد.

7-   یک دندان را که تحت درمان کانال ریشه یا عصب کشی قرار گرفته است می پوشاند.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی مراحل انجام روکش زیبایی دندان پرداختیم. کلینیک دندانپزشکی پارسه کلینیک دندانپزشکی در کرج دارای کادر حرفه ای متشکل از متخصصین و جراحان دندانپزشکی حرفه ای می باشد و می تواند در تمام زمینه های دندانپزشکی مانند انجام روکش زیبایی دندان در کرج به شما عزیزان خدماتی مناسب با بالاترین کیفیت ارائه نماید. در صورت تمایل می توانید با شماره های مندرج در سایت تماس حاصل فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقاله بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج مراجعه نمایید.

سایر خدمات کلینیک دندانپزشکی پارسه:

لمینیت دندان در کرج

ارتودنسی در کرج

دندانپزشکی اطفال در کرج

 

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۸ دقیقه
Call Now Button