کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

یکی از مهم ترین مراحل بعد از کاشت دندان یا ایمپلنت دندان ، مراقبت های بعد از آن است که باید با دقت و توجه انجام شود تا نتیجه ای ایده آل از روند درمان را دریافت نمایید. مراقبت ها از اولین جلسات بعد از قرار دادن پایه ایمپلنت در دندان ها آغاز می شود و متقاضیان باید در نظر داشته باشند که توصیه بهترین کلینیک ایمپلنت کرج را به خوبی و مطابق با دستورات لحاظ نمایند. انجام مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان در کوتاه شدن دوران نقاهت و میزان موفقیت کاشت ایمپلنت بسیار تاثیر گذار است.

پس از انجام ایمپلنت دندان، باید مراقبت های مناسبی را انجام دهید تا به زودی‌تر و با کیفیت تر به شادابی و سلامتی دندان‌های خود دست پیدا کنید.

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

بعد از ایمپلنت دندان نیاز به مراقبت های خاص و دقیق دارید. مراقبت های مناسب پس از ایمپلنت دندان شامل موارد زیر است :

1- تمیز کردن دندان: پس از عمل ایمپلنت دندان، باید دندان های خود را با دقت بیشتری تمیز کنید. در این موارد دندان هایتان حساس تر بوده و آماده دریافت آلودگی هستند. برای این منظور می‌توانید از مسواک نرم و نخ دندان استفاده کنید.

2- استفاده از ضدعفونی کننده دهان: در ادامه برای رعایت بهداشت بیشتر دندان ها نیاز است تا برای جلوگیری از رشد باکتری ها و عفونت در ناحیه اطراف ایمپلنت دندان، از ضدعفونی کننده دهان استفاده کنید. برندهای معتبر و مورد تایید را از جراح ایمپلنت جویا شوید و راهنمای یهای لازم در این خصوص را از ایشان دریافت نمایید.

3- مصرف غذاهای نرم: بعد از عمل ایمپلنت دندان، بهتر است از مصرف غذاهای نرم و غیر جویدنی مانند پوره، مربا و یا سوپ استفاده کنید. هر چه غذای شما رقیق تر باشد بهتر است بعد از مدتی می توانید غذاهای سفت تر نیز مصرف کنید اما مواردی مانند ساندویچ ها و یا نان تست ممکن است باعث آسیب لثه ها و یا بخیه های تان شود.

4- مصرف مواد غذایی سالم: رژیم غذایی اهمیت بسیار زیادی دارد ، برای حفظ سلامت دندان ها و لثه ها، مصرف مواد غذایی سالم مانند سبزیجات و میوه ها پیشنهاد می شود.

5- اجتناب از فشار و نیرو: به هیچ عنوان دندان ها را روی هم قرار دهید و فشاری به آن وارد نکنید. پس از عمل ایمپلنت دندان، به دندان ها و لثه های خود با دقت ویژه توجه کنید و ازشوینده های مناسب استفاده کنید تا از رشد باکتری ها جلوگیری شود. همچنین، بهتر است از فشار و نیرو بیش از حد به دندان ها بعد از عمل ایمپلنت دندان خودداری کنید تا زمانی که پایه های ایمپلنت به خوبی با استخوان فک شما هماهنگ شود.

6- مراجعه به دندانپزشک: شما باید معاینات دوره ای را مد نظر قرار دهید به همین منظور نیاز است که در صورت مشاهده هر مورد غیر عادی مانند درد زیاد ف عفونت ، خونریزی و … به پزشک مراجعه و علت را جویا شوید. مراجعات دوره‌ای به دندانپزشک جهت بررسی وضعیت عمل ایمپلنت و دندان‌های اطراف نیز ضروری است. شما باید تا اطمینان کامل بررسی های لازم را انجام دهید تا عمل ایمپلنت دندان موفقیت کامل را ارائه نماید.

7- اجتناب از دخانیات و الکل: مصرف سیگار ، قلیان و مشروبات الکلی به شدت روی نتیجه نهایی ایمپلنت دندان تاثیر دارد، مهم است که شما با کناره گیری از مصرف آن ها کمک کنید تا پایه های ایمپلنت با استخوان فک به خوبی جوش بخورد. پس از عمل ایمپلنت دندان، بهتر است از مصرف دخانیات و الکل خودداری کنید زیرا این مواد می توانند عفونت و التهاب را تشدید کنند و با تضعیف سیستم ایمنی بدن شما باعث شکست در ایمپلنت دندان شوند.

نتیجه گیری

به طور کلی مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان رعایت موارد بهداشتی و حفظ بهداشت دندان ها است . از طرفی نیاز است که شما تحت نظر پزشک باشید و از مصرف دخانیات و مشروبات الکلی پرهیز نمایید. برای مصرف غذا نیز رژیم غذایی سالم داشته باشید و بیشتر غذاهای آبکی مانند سوپ را مصرف کنید. پس از عمل ایمپلنت دندان، با پزشک خود مشورت کنید و در صورت نیاز به مدت چند روز اول بعد از عمل، از مصرف آب و غذای سرد یا خنک خودداری کنید. پس از عمل از فشار بیش از حد به دندان بپرهیزید ،به همین دلیل قبل از شروع به خوردن غذا بهتر است غذای مایع مصرف کنید. برای کاهش میزان درد بعد از ایمپلنت داروها را طبق دستور پزشک مصرف نمایید.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button