کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

مزایای ارتودنسی دندان نسبت به سایر روش های درمانی

مزایای ارتودنسی در افرادی که دچار آسیب های بی نظمی دندان بسیار قابل رویت و مشهود است. بعد از درمان ارتودنسی، دندان ها در وضعیت مطلوبی قرار می گیرند که فرد احساس افزایش اعتماد به نفس و زیبایی لبخند را خواهد داشت. به غیر از اصلاح طرح لبخند ارتودنسی کمک می کند تا بهداشت دهان و دندان به خوبی رعایت شود و از ابتلا به بیماری های لثه یا التهاب دندان ها جلوگیری می شود. ارتودنسی کمک می کند تا از پوسیدگی دندان ها جلوگیری شود و از این طریق تمیز کردن دندان آسان تر باشد. یکی از مشکلاتی که دندان های نا مرتب ایجاد می کند ابتلای بیمار به مشکلات گوارشی است. اختلالات شایع گوارشی ناشی از مصرف نا درست مواد غذایی یکی از تاثیرات بهم ریختگی و بی نظمی دندان هاست که در صورت ارتودنسی در کرج بیماران شاهد بهبودی چشمگیری در مشکلات گوارشی خواهند بود.در ادامه سایر مزایای ارتودنسی به طور کامل شرح داده شده است:

مزایای ارتودنسی دندان

کاهش بیماری های لثه با ارتودنسی

زمانی که لثه ها دچار آسیب یا عفونت می شوند، این التهابات ایجاد شده تاثیر مستقیمی روی دندان ها اشته و باعث از بین رفتن و یا آسیب جدی دندان می شود. در صورتی که فرد در اثر مشکلات دندان دچار بیماری های لثه شده باشد، ارتودنسی دندان کمک می کند تا وضعیت دندان ها در جراشرایط مناسبی قرار بگیرند و مشکلات و التهابات لثه به خوبی از بین برود. کاهش بیماری های لثه با ارتودنسی یکی از مهم ترین مزایای آن است که توسط دندانپزشک توصیه به انجام آن می باشد. اگر سلامت دندان هایتان مهم است بهتر است که شیوه های درمانی مناسب آن را در نظر بگیرید.

بیماری لثه یا پریودنتال علاوه بر آسیب به بافت لثه و تحلیل آن ، ریشه دندان ها را تضعیف کرده و باعث تخریب عصب های آن می شود. در شرایطی که درمان مناسبی برای این بیماری درنظر گرفته نشود، ممکن است آسیب دندان به اندازه ای باشد که موجب از دست رفتن دائمی آن گردد. در این صورت جبران دندان از دست رفته علاوه بر جراحی لثه نیاز به ایمپلنت دندان خواهد داشت.

ارتودنسی همچنین باعث جلوگیری از هزینه های اضافی برای درمان مشکلات دندان می شود. زمانی که شما دندان های سالم اما نامرتب دارید هزینه کمتری برای درمان آن نیاز دارید اما اگر همین دندان ها علاوه بر بی نظمی دچار آسیب و عفونت یا پوسیدگی شوند، آثار ناخوشایندی ایجاد می کنند و روند درمان را نیز دشوار یا پر هزینه می کند.

رعایت بهداشت و تمیز کردن راحت تر با ارتودنسی

به کمک ارتودنسی تمیز کردن دندان ها ساده تر است. به راحتی می توانید مسواک بزنید و یا از نخ دندان استفاده کنید. وقتی دندان‌های کج روی هم قرار می‌گیرند و بخش‌هایی از یکدیگر را همپوشانی دارند در این صورت احتمال آسیب دندان ها زیاد است. خطرات پوسیدگی در دندان های آسیب دیده وجود دارد و در این وضعیت دندان بوی نا مطبوعی خواهد داشت. دندان‌های کج و نامرتب، سخت‌تر تمیز می‌شوند و محل مناسبی برای تجمع باکتری‌ها و پلاک‌ها هستند. با انجام ارتودنسی، دندان‌ها صاف و ردیف می‌شوند و به راحتی قابل تمیز شدن هستند.


ارتودنسی باعث افزایش اعتماد به نفس می شود

با وحود دندان های نامرتب و روی هم رفته فرد احساس ناخوشایندی برای خندیدن یا ارتباط با دیگران دارد. زمانی که دندان های شما ظاهر زیبایی نداشته باشند اعتماد به نفستان تحت تاثیر قرار گرفته و به شدت کاهش می یابد. زیبایی دندان ها اعتماد به نفس بالایی به همراه دارد و باعث می شود که فرد راحت تر فعالیت های احتماعی را انجام دهد. احساس خوبی که از دندان های مرتب و تمیز خود دارد باعث می شود که اثرات مثبتی روی روحیه فرد ایجاد شود. حال اگر ارتودنسی در این افراد انجام گیرد، کمک زیادی در افزایش اعتماد به نفس آن ها خواهد شد. در واقع ارتودنسی به ویژه در کودکان، کارایی بسیار بالایی دارد.

ارتودنسی دندان های نهفته را بیرون می کشد

در برخی از افراد دندان‌های دائمی به دلایل گوناگونی رویش نمی‌کنند و در لثه باقی می‌مانند. یکی از فواید ارتودنسی، بیرون کشیدن دندان‌های نهفته و جایگذاری آن ها بر سر جای اصلی‌شان است. با ارتودنسی می‌توان دندان‌های مخفی را حرکت داد و زیبایی را به دهان بخشید.

ارتودنسی رشد فک را در جهت صحیح حرکت می دهد

زمانی که دندان های نهفته و یا درون ریشه دچار انحراف در مسیر می شوند بعد از رشد باعث بهم ریختن نظم دندان های دیگر می شود.ارتودنسی کمک می کند که جهت رشد فک در جهت صحیح انجام شود.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۴ دقیقه
Call Now Button