کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

چرا دندان عقل را باید کشید؟

چرا دندان عقل را باید کشید؟

وجود دندان های عقل (یا مولر سوم) کمی عجیب است. چرا ما دندان عقل داریم در صورتی که در اغلب اوقات نیاز است آنها را بکشیم؟ در حالی که دندان عقل برای انسان های امروزی کارایی ندارد، اما عملکرد دندانهای عقل به نیاکان اولیه ما بازمی گردد. چرا ما دندان عقل درمی آوریم؟ چرا دندان عقل را باید کشید؟ اجداد اولیه ما در رژیم غذایی خود گوشت خام، آجیل، توت و برگ های خام داشتند. آنها ابزاری مانند چاقو را برای برش و تهیه غذا و همچنین گزینه ای برای پختن گوشت نداشتند. جویدن این غذاهای سفت و بزرگ نیاز به یک فک گسترده تر و دندان های قوی داشت. فک بزرگتر که اجداد ما داشتند، به راحتی دندان عقل را در خود جای می داد  و به آنها اجازه می داد که به طور طبیعی وارد دهان شوند.

علت-کشیدن-دندان-عقل

چرا ما امروز به دندان های عقل نیاز نداریم؟

اگر به امروزو به که آنچه می خوریم نگاهی بیندازید. مهمتر از همه، به چگونگی تهیه غذایی که می خوریم نگاه کنید.

تقریبا همه چیزهایی را که می خوریم برش می دهیم، تکه تکه می کنیم، خرد می کنیم، می جوشانیم، بخار می کنیم و می پزیم. تمام این مراحل برای پخت مواد غذایی باعث شده است که خوردن غذا به راحتی انجام شود.

کارشناسان معتقدند که به دلیل طرز تهیه و مصرف مواد غذایی، طول فک ما در طول سال ها گسترش کمتری داشته و کوچکتر شده است. بنابراین دندانهای عقل دیگر لازم نیست و فک های ما دیگر جایی برای جا دادن آنها ندارند، به همین دلیل دندانهای عقل به طور معمول نیاز به کشیده شدن دارند.

چرا دندان عقل را باید کشید؟

با گذشت زمان، ساختار کلی بدن ما تغییر یافت و استخوان فک ما کوچکتر شد و هر 32 دندان نتوانستند به طور کامل در آن قرار بگیرند به همین دلیل دندان های عقل در اغلب اوقات باید کشیده شوند در غیر این صورت با ایجاد مشکلاتی برای سایر دندان ها می شوند.

کلینیک دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

چرا به آنها دندانهای عقل گفته می شود؟ 

مولر سوم یا دندان های عقل شما آخرین مجموعه دندانی است که در دهان ظاهر می شود. آنها به طور معمول بین 17 تا 21 سالگی درمی آیند. به دلیل سن رویش آنها، به دندانهای عقل معروف شده اند. این احتمال وجود دارد که این لقب ارتباطی با آداب یا عقیده ای داشته باشد که “با افزایش سن عقل هم بیشتر می شود.”

هزینه کشیدن دندان عقل

برای اطلاع از هزینه کشیدن دندان عقل ابتدا نیاز است توسط دندانپزشک معاینه شوید تا تشخیص دهد به صورت عادی می توان دندان عقل را کشید یا نیاز به جراحی است.

نتیجه گیری

در این مقاله به بررسی علل درآمدن دندان های عقل و نیاز آنها به کشیده شدن پرداختیم. در صورت نیاز به دریافت خدمات دندانپزشکی می توانید به بهترین کلینیک دندانپزشکی در کرج مراجعه کنید.

سایر خدمات

کامپوزیت دندان در کرج

دندانپزشکی اطفال در کرج

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button