کرج، بلوار ملاصدرا، چهارراه نبوت ، برج پارسه ، طبقه اول
34210482 - 34210481 (026)

چه کسانی نیاز به ارتودنسی دندان دارند ؟

چه کسانی نیاز به ارتودنسی دندان دارند؟

ارتودنسی دندان برای بزرگسالان 

ارتودنسی دندان یک روش شناخته شده برای ایجاد نظم وزیبایی در دندان های شماست. اما اینجا این سوال مطرح می شود که چه کسانی نیاز به درمان با روش ارتودنسی دارند و این درمان تا چه حد برای برطرف کردن مشکل دندان های شما موثر است. ما دراین مقاله سعی داریم شما را با مراحل و مزیت های ارتودنسی دندان آشنا کنیم.

پزشک-در-حال-ارتودنسی-دندان

چه کسانی نیاز به ارتودنسی دندان دارند؟

ارتودنسی یکی از روش های درمانی مناسب برای دندان های نهفته و یا انحراف دندانی است. انحراف دندان ها به مرور زمان موجب ساییدگی و در نهایت پوسیدگی و از بین رفتن دندان های شما می شود. افرادی که دچار ناهنجاری و نامرتبی دندان ها هستند می توانند از این روش برای برطرف کردن مشکل خود استفاده کنند.

به طور مثال برخی افراد با ناهنجاری های دهان و دندان و بیماری کلاس 2 دیویژن 2 که فک پایین رو به عقب است و دندان های بالا به سمت عقب شیب دارد که دندانهای بالا به مرور نامرتب می کند به پزشک مراجعه می کنند و مراحل درمانی خود را از طریق ارتودنسی دنبال می کنند .

دندانپزشکی پارسه متشکل از مجموعه ای از متخصصین حرفه ای می باشد که خدمات بسیاری با بالاترین کیفیت به شما عزیزان ارائه می نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید با شماره های 34210481(026)-34210482(026) تماس حاصل فرمایید. همچنین می توانید به پیج اینستاگرام مراجعه نمایید.

ناهنجاری کراودینگ یا نامرتبی دندان ها

انتخاب نحوه ی درمان به لحاظ کشیدن یا نکشیدن دندان ها یک چالش برای پزشک و بیمار محسوب می شود. بسیاری از بیماران اصرار به نکشیدن دندان های خود دارند که لازم است تشخیص بهترین روش درمانی را به متخصص ارتودنتیست خود بسپارند تا بهترین نتیجه و بیشترین مزیت را برای بیمار به همراه داشته باشد. بیمارنیز تلاش کند کار را ساده تر در نظر بگیرد تا انتخاب روش درمان برای ارتودنتیست راحت تر باشد. پس با مشاوره و مشورت از ارتودنتیست خود بخواهید روش درمانی مطلوب، به لحاظ زیبایی وعملکرد را انتخاب نماید .

شرایط ارتودنسی دندان برای بزرگسالان

اگر شما روش ارتودنسی دندان را برای برطرف کردن مشکل انحراف دندانی خود انتخاب کرده اید لازم است بدانید قبل از شروع مراحل درمان باید واجد شرایطی باشید. در اینجا به ذکر این ویژگی ها می پردازیم :

  • قبل از ارتودنسی دندان های ما باید از سلامت کافی برخوردار باشد.
  • پوسیدگی دندان یا دندان هایی که مشکل عصب دارند باید درمان یا عصب کشی شوند .
  • دندان های شکسته که امکان سوار شدن دستگاه را ناممکن می سازند باید درمان شوند .
  • دندان های عقل که به دندان های دیگر فشار می آورند حتما قبل از ارتودنسی کشیده شوند .
  • دندان هایی که مشکل تحلیل لثه دارند و ممکن است بعد از ارتودنسی این مشکل تشدید شود حتما باید درمان شوند

ولی درمان هایی مانند دندان های عقل که مشکلی ایجاد نمی کنند و یا پروتزهای پیشرفته ممکن است به صلاحدید پزشک به بعد از درمان ارتودنسی موکول شود.

نکته ی دیگر برای شروع درمان، انتخاب ارتودنسی ثابت یا متحرک است که بنا بر نوع مشکل و سن بیمار توسط ارتودنتیست انتخاب می شود. برای عدم بازگشت این نامرتبی بعد از مرحله درمان، لازم است مراقبت های بعد از ارتودنسی انجام شود .

حتما با پزشک متخصص ارتودنتیست خود قبل از شروع درمان مشورت کنید و از او بخواهید مشاوره های لازم را انجام دهد ومراحل درمانی را به خوبی توضیح دهد.

پاسخ

مدت زمان مطالعه ۳ دقیقه
Call Now Button